Pojištění pohledávek
Zajistěte si návratnost svých investic. Nikdy nevíte, kdy se vaši odběratelé nebo zákazníci dostanou do platební neschopnosti nebo nebudou chtít hradit své závazky. Pojištění pohledávek snižuje riziko ztráty. Využijte tuto možnost a eliminujte ztráty na minimum.
Kdy je dobré uzavřít pojištění pohledávek
- Pojištění pohledávek je určeno všem, kdo poskytují služby nebo prodávají výrobky
- Pojištění můžete uzavřít kdykoliv
- Vztahuje se ale jen na pohledávky vzniklé po uzavření pojištění
- Proto je dobré pojištění uzavřít hned v počátku obchodního vztahu
Co vám pojištění přináší
- Snížíte riziko finanční ztráty
- Upevníte si příjmy
- Zajistíte si stabilizaci obratu
- Máte přístup k online databázi firem
Co všechno pojištění pokryje
Pojistné plnění nastává až ve chvíli, kdy uplynula doba splatnosti pohledávky a takzvaná karenční lhůta. Ta je stanovena pojistitelem a u nás se obvykle pohybuje mezi 5 a 12 měsíci. Během této karenční lhůty mohou být pohledávky vymáhány. Pokud nedojde k jejich uhrazení ani během vymáhání, nastává pojistné plnění.
Z pojištění bude v tom případě uhrazena pohledávka v plné výši i náklady na neúspěšné vymáhání pohledávek.
Kdy se vyplatí mít své pohledávky pojištěné
Pojištění pohledávek se vyplatí u všech rizikových klientů či odběratelů. Určit jejich rizikovost není snadné, ale existují možnosti, jak si zjistit kreditní riziko. Pojištění je rozumné sjednat u odběratelů, u kterých je zvýšené riziko vyhlášení konkurzu, likvidace, uvalení exekuce a podobně, nebo je jejich platební morálka historicky špatná. Ale když si pro jistotu pojistíte všechny své obchodní vztahy, budete mít jistotu. Nikdy nemůžete vědět, kdy se váš klient dostane do platební neschopnosti nebo nevůle.
I pojištěnou pohledávku se můžete před jejím vyrovnáním z pojištění pokusit vymáhat. Kontaktujte nás, pomůžeme vám.